HAARP anlegget ved Tromsø

av Odd Inge  5. mai, 2007 at 15:51 (Norge) Stikkord:,


HAARP anlegget ved Tromsø, Ramfjordmoen

The High Frequency Active Auroral Research Program (HAARP) is an investigation project to "understand, simulate and control ionospheric processes that might alter the performance of communication and surveillance systems

Odd Inge
Ubesvarte Spørsmål
5. mai 2007

Dette er et forskningsprogram startet av US Air Force og US Navy for å utvikle et nytt geofysisk våpen med enorme kosekvenser! Hvorfor skrives det svært lite om dette? Kjenner ingen til dette eller vil ingen skrive om det?
Her er et satelittbilde av anlegget, HAARP – Tromsø.

HAARP består av ekstremt kraftige sendere som projiserer mikrobølger opp til flere Gigawatts styrke opp i ionosfæren. Slike sendere kalles også for «ionosfæriske heatere» fordi den projiserte energistrålen oppvarmer deler av ionosfæren og «løfter» den høyere opp.

Ionosfæren er den øvre del av jordas atmosfære (60-600 km over jorda), bestående av ioniserte gasser, og er derfor elektrisk ledende. Tanken bak det hele var å bruke mikrobølger til å skape en virtuell antenne i ionosfærens partikkelsjikt som kunne generere elektromagnetisk stråling av meget lav bølgelengde (VLF) og ekstremt lav bølgelengde (ELF), og sende dem ned til jorda, da slike bølger er i stand til å gå omtrent jorda rundt uten vesentlig tap. Eksperimentet var vellykket i den grad det bekreftet prinsippet, men den tilførte effekt var for liten til at de genererte VLF- og ELF-bølgene hadde praktisk betydning. Det er her HAARP-teknologien kommer inn i bildet med sine Gigawatt-sendere og forbedret teknologi.


HAARP anlegget i Alaska, USA

Ifølge Dr. Nick Begich er det særlig i arktiske strøk at HAARP-sendere er interessante, da bølgene på disse breddegrader kan sendes opp i ionosfæren på en slik måte at de reflekterte bølgene kan styres så de treffer jorda akkurat der forskerne ønsker det. Hemmeligheten er å vite hvilke områder i ionosfæren som må bestråles for at de reflekterte bølgene skal treffe et bestemt område av jorda, og på denne måten skape den ønskede virkning — enten værmønstre eller andre ting.

Her trenger jeg informasjon og bekreftelse på det som står i innlegget mitt. Send meg gjerne informasjon.

Les mer
HAARP teknologi av Å. Kaspersen
Wikipedia: HAARP
Earthpulse.com: Background of the HAARP Project
A New World Order: H.A.A.R.P / EISCAT
Aftenposten.no: Russerne skapte Katrina

Tips oss hvis dette innlegget er upassende

94 kommentarer

RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL

  1. tor_6 sier,

    6. mai, 2007 at 10:01

    http://www.skepsis.no...

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  2. Odd Inge sier,

    6. mai, 2007 at 12:10

    “All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.”

    Arthur Schopenhauer

    German philosopher (1788 – 1860)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  3. tor_6 sier,

    6. mai, 2007 at 12:13

    #2

    Klikket du på linken som lå på min link?Virket ikke veldig hemmelig spør du meg..

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  4. ARGUS37 sier,

    6. mai, 2007 at 12:18

    Et ledd i “den globale opvarming” altså?

    Er det nye våpenet “tørke-katastrofer”?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  5. tor_6 sier,

    6. mai, 2007 at 12:21

    #4

    Gud vet.Noen her har visst rotet seg laangt inn i konspirasjonenes verden..

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  6. Ceeker sier,

    6. mai, 2007 at 15:10

    Fint du også tok opp temaet Odd Inge, ikke bry deg om numbnuts som tor_6, han har jo gått 5 på, haha. og mangler tydeligvis evnen til å trekke egne slutninger. Om han ikke visste bedre og noen fortlte han at jorda var flat så hadde han vel ikke visst bedre, stakkar.

    Om du tror sannheten finnes på skepsis.no så må du bare fortsette å tro det :)

    jeg ville nok også sett etter sammenhengen mellom HAARP – mind control og microchippen og eksperimenter innen psykiatrien i Norge.. du vil nok finne noen svar hos http://www.uprootmedi..., som gjør research innen temaet mind-control.

    tv2 hadde forresten en dokumentar om temaet.. kappløpet om hjernen.. tror det var i -99.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  7. Ceeker sier,

    6. mai, 2007 at 15:17

    ARGUS, her forteller Rosialie Bertell om hvordan man vil ta kontroll over klimaet..

    target=”_blank”>http://video.google.c...

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  8. tor_6 sier,

    6. mai, 2007 at 16:23

    #6

    Jøss..Du er virkelig paranoid.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  9. Odd Inge sier,

    6. mai, 2007 at 17:54

    Joda

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  10. Odd Inge sier,

    6. mai, 2007 at 17:54

    Nei jeg vet ikke. Jeg tar bare opp tema og henter fram informasjon:)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  11. Odd Inge sier,

    6. mai, 2007 at 17:54

    “All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.”

    Arthur Schopenhauer

    German philosopher (1788 – 1860)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  12. Odd Inge sier,

    6. mai, 2007 at 17:55

    “All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.”

    Arthur Schopenhauer

    German philosopher (1788 – 1860)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  13. Odd Inge sier,

    6. mai, 2007 at 18:03

    Jeg kan ikke skjønne hva som er gale med dette innlegget. Jeg tok no ikke med NOE som høres hjemme i “konspirasjonens verden”.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  14. Odd Inge sier,

    6. mai, 2007 at 18:04

    Jøss..Du nekter å se/tro/høre på dette.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  15. Odd Inge sier,

    6. mai, 2007 at 18:05

    Fikk en god starthjelp med innlegget ditt:)Har lest litt på uprootmedia:)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  16. tor_6 sier,

    6. mai, 2007 at 18:47

    #8d

    Helt ærlig Odd Inge.Du burde ta et skritt tilbake og stikke fingeren i jorden,for nå synes jeg du begynner å bevege deg langt utenfor virkelighetens verden der ingenting er som det synes og alle mistenkes for å ha skumle hensikter.Dette er jo rett og slett tull.

    Hvorfor ikke ta deg en tur til Svalbard?Der er det hagevis av radarer og masteskoger.NASA står faktisk bak endel av prosjektene der oppe,så det forgår nok mye skummelt der.Nå har det seg slik at jeg jobbet der oppe et par år og kjenner noen av de norske forskerne som driver med akkurat disse tingene,og de snakket heller lite om mind control og styring av været.Ikke tror jeg de var kontrollert av Illuminati heller…

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  17. Odd Inge sier,

    6. mai, 2007 at 23:54

    LESER DU i det hele tatt innlegget mitt? Jeg kan ikke finne noe om MIND CONTROL og ILLUMINATI.

    MÅ JEG VIRKELIG SKRIVE MED STORE BOKSTAVER FOR AT DU SKAL KLARE Å FÅ DET MED DEG!?!?!?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  18. Odd Inge sier,

    6. mai, 2007 at 23:54

    “All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.”

    Arthur Schopenhauer

    German philosopher (1788 – 1860)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  19. Starlett sier,

    7. mai, 2007 at 00:06

    Jeg har aldri hørt om dette, så jeg vet ikke hva det er. Må lese lenkene og kommentarene.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  20. Odd Inge sier,

    7. mai, 2007 at 00:26

    Jeg har hørt veldig lite om dette. Men interessant er det.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  21. tor_6 sier,

    7. mai, 2007 at 20:32

    #9b

    Jeg ser jo at grunnen til å lage dette innlegget er å mistenkeligjøre denne forskningen,for jeg kan vanskelig tenke meg at du er mer enn allminnelig interressert i Atmosfære og nordlysforskning.Det er jo en kjent sak at dette mistenkeligjøres i konspirasjonskretser der man forklarer dette som en del av “den store konspirasjonen”s måter å bedrive mind control på..

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  22. Odd Inge sier,

    7. mai, 2007 at 21:29

    Herregud Tor!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  23. Odd Inge sier,

    7. mai, 2007 at 21:30

    En skulle ikke tro at du var 40 år

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  24. Odd Inge sier,

    7. mai, 2007 at 21:30

    “All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.”

    Arthur Schopenhauer

    German philosopher (1788 – 1860)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  25. tor_6 sier,

    7. mai, 2007 at 21:32

    #12

    Har du fått dilla på dette sitatet?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  26. tor_6 sier,

    7. mai, 2007 at 21:35

    #12

    Hva er hensikten med innlegget da?Du ser jo hva denne Ceeker mener og forsvarer jo delvis det han skriver..

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  27. Odd Inge sier,

    7. mai, 2007 at 21:56

    Hensikten med innlegget er å informere. Vi har et HAARP anlegg her i Norge med fult av antenner. For de som ikke vet dette har de nå muligheten til å lese og komme til sin egen konklusjon

    Jeg har ingen peiling på hva som skjer der, hva de forsker på osv

    Hva mener du med å forsvare det han skriver? Skriver han ikke bra? Fikk en bra start på innlegget til Ceeker, mye informasjon å hente der.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  28. Odd Inge sier,

    7. mai, 2007 at 21:57

    “All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.”

    Arthur Schopenhauer

    German philosopher (1788 – 1860)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  29. tor_6 sier,

    7. mai, 2007 at 22:01

    14b

    Ceeker er langt ute på viddene.Det ser du av innleggene hans.Der lukter det grand conspiracy og illuminati lange veier.For noe sprøyt.Still deg dette spørsmålet.Skal vi gå ut fra at alle vi har valgt til å styre for oss bare er ute etter å lure oss?Bare vil oss vondt?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  30. Odd Inge sier,

    7. mai, 2007 at 22:08

    Hmm…det er DIN mening ja.

    Det er mye som er uvirkelig her i verden.

    Vi bør IKKE gå ut ifra at alle VI har VALGT til å styre oss er ute etter å lure oss… Hva har du det ifra? Hvem mener det?

    Men det vi må se etter er økonomiske interesser blant annet! Og det er helt klart noen som velger det!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  31. tor_6 sier,

    7. mai, 2007 at 22:21

    15b

    Dere har da jaggu skrevet mye rart her.Du har jo bla en medskribent som vel må sies å ha meninger som mildt sagt ligger langt ute på siden av alle andres syn på verden.Det finnes jo sikkert konspirasjoner på alle plan i samfunnet i større eller mindre grad,men det går jo ikke alltid slik som tenkt og det er vel heller sjelden at interressene til disse sammenfaller i ett og alt.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  32. Ceeker sier,

    7. mai, 2007 at 22:21

    Tor_6 du lever i fornektelse! , og er tydeligvis så trangsynt at du aldri kommer til å forstå…

    Du lever i en bobbleverden som du ikke klarer å komme ut av…

    Og her er en fin quote som passer :]

    For å refere Maxwell…

    There is a roman maximum in law that says,

    “For he that would be deceived, let him!”

    simply meaning if you are so ignorant as to be deceived, thats your problem.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  33. tor_6 sier,

    7. mai, 2007 at 22:24

    #15b

    Har du tenk over hvor mange mennesker en konspirasjon som skulle stå bak London,Oklahoma,Madrid,11/9 osv skulle omfatte?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  34. tor_6 sier,

    7. mai, 2007 at 22:28

    #17

    Hehe..Dyktige mennesker disse lederne våre..Klarer å lure og tyrrannisere oss alle..Og ingen av oss skjønner det..Botsett fra glupinger som deg da..Sover du om natten?Er det noen som spionerer på deg?Er du ikke redd disse “onde menneskene”?Jeg mener når de er så dyktige som de påstås her,så må vel DU representere en trussel som har avslørt alt?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  35. Odd Inge sier,

    7. mai, 2007 at 22:31

    Det var mange mennesker bak Operation Gladio og JFK konspirasjonen, men det tok mange år før de ble avslørt.

    Politi informanter og spansk etterretningstjeneste stod bak Madrid bombingen.. AVSLØRT

    Pearl Harbor konspirasjonen inneholdt hundrevis av militærpersonell.

    Dette er vel dit svakeste argument.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  36. tor_6 sier,

    7. mai, 2007 at 22:39

    #18b

    For noe tull Odd Inge.Det du sier om Madrid er vel ikke akkurat det som regnes som opplest og vedtatt?Det er noe konspirasjonsteoretikere later som er en sannhet,hvilket hverken spanjoler flest eller verden forøvrig mener.Hva med London?Man hadde terrorøvelser der,og dermed beviser det at man bombet seg selv?Meget tynt.Men..det viser jo bare det jeg sa i #15.Alle er visst ute etter å lure oss.Dvs IKKe dere da,for dere vet jo den virkelige sannheten..pah..

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  37. tor_6 sier,

    7. mai, 2007 at 22:42

    #18

    Btw..JFK er tvilsom,men det ville være å dra den litt langt å påstå den er oppklart..

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  38. Ceeker sier,

    7. mai, 2007 at 22:46

    Det er ikke så vanskelig å lure en befolkning, spesielt ikke om de består av masse ignorante brøhjerner som deg Tor_6… Hvorfor tror du at Hitler klarte å gjennomfůre opptrappingen til WW2? Hvorfor gjorde ikke innbyggerne motstand? Svaret er at de ikke visste… og hvorfor tror du de ikke visste? Fordi tv og avisene var kontrollert og spredde propaganda, som du Tor_6 sikkert hadde tatt for god fisk. Og om den samme oppbyggingen skjedde i dag Tor_6, hvordan tror du at du ville oppdaget det? … du ville nok aldri sett det før det var for sent!

    Last ned dette foredraget Tor, da skjønner du sammenhengen mellom HAARP og Mind-Control!

    http://conspiracycent...:6969/stats.html?info_hash=6f7750dd0b805f3cc35c248d8
    29b489666292e35

    (krever innlogging)

    Og her er har forsvarsministeren mottatt et spørsmål fra Russland, og de er bekymret over HAARP-anlegget..

    http://epos.stortinge...

    men neida, vi skal heller tro på lille ignorante uvitende og blinde Tor_6, haha, gå på fjortischatten og ‘get a room’ Tor !

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  39. Ceeker sier,

    7. mai, 2007 at 22:50

    Ahhh.. denne vgb-linkingen som aldri funker..

    filmen heter

    Mind Control – Earth Rising Vol.1

    - A Brave New World or Enhancing Human Performance

    “Control of the human mind by external means is now a reality – how we use this technology is the next challenge for this generation.

    Some very promising new technology I enjoyed this for some of the positive

    news, Vol 2 is better though ;) More dirt on HAARP and police state tracking.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  40. tor_6 sier,

    7. mai, 2007 at 22:51

    #22

    Hehe..Du er latterlig.Jeg tror nok det er andre ting ved disse installasjonene som bekymrer Russerne atskillig mer enn akkurat teorien om mind control.Hitler lurte mange han,men nå kan vel ikke hverken den politiske eller sosiale situasjonen i vesten sammenliknes med Tyskland på tjue og tredvetallet..Sammenlikningen virker helt urelevant.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  41. tor_6 sier,

    7. mai, 2007 at 23:00

    #22

    Jeg merker meg forøvrig at du også prøver å late som om påstandene dine er noe “alle” skjønner er riktige og at vi som er skeptiske er de dumme.Sannheten er vel at 99 prosent synes det dere påstår er sprøyt og svada uten den minste rot i virkelighetens verden.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  42. Odd Inge sier,

    7. mai, 2007 at 23:15

    Så du benekter at politiinformanter var innblandet?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  43. Odd Inge sier,

    7. mai, 2007 at 23:16

    Nei, men jeg og 90 % av amerikanere vet at Oswald ikke var alene;)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  44. Odd Inge sier,

    7. mai, 2007 at 23:17

    Mange mennesker ser på TV og later som at alt som står i lærebøkene og som vi ser gjennom TV er sannhet. Alt annet virker såklart absurd.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  45. Odd Inge sier,

    7. mai, 2007 at 23:19

    Men folket ble lurt! Hitler fikk makten på lovlig vis! Helt utrolig! Han innvaderte land, slaktet jøder, homofiler, signøynere, politikere osv.

    Hvorfor kan ikke dette skje igjen?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  46. tor_6 sier,

    7. mai, 2007 at 23:25

    #24

    Historien kan nok gjenta seg,men det er ingenting som tyder på det forløpig.Tyskland befant seg i en ganske spesiell situasjon på tjue og tredvetallet.Man ble ydmyket og påtvunget store erstaninger etter VK1 bla.Den sosiale situasjonen var milevis unna det vi har i Europa i dag.Jeg tror nok det skal nok så spesielle omstendigheter til for å lage grobunn for noe tilsvarende Nazismen.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  47. tor_6 sier,

    7. mai, 2007 at 23:25

    #24

    Historien kan nok gjenta seg,men det er ingenting som tyder på det forløpig.Tyskland befant seg i en ganske spesiell situasjon på tjue og tredvetallet.Man ble ydmyket og påtvunget store erstaninger etter VK1 bla.Den sosiale situasjonen var milevis unna det vi har i Europa i dag.Jeg tror nok det skal nok så spesielle omstendigheter til for å lage grobunn for noe tilsvarende Nazismen.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  48. tor_6 sier,

    7. mai, 2007 at 23:48

    #25

    Du burde ikke undervurdere folks intelligens selv om synspunktene deres ikke samsvarer med dine egne.Personilg er jeg vel litt enig i at mange synes fornøyd med VG og se & hør,og det plager meg litt.Det blir kanskje lett sånn når folk ikke har bekymringer…?MSM tar nok lettvindt på mye og utelater endel,men alt i alt så er vel det meste i takt med det som skjer rundt om stort sett.At det finnes et hemmelig nettverk som kontrollerer alt og bare serverer oss løgner tror jeg ingenting på.Alle er ikke sauer,og det finnes utrolig mange dyktige folk rundt om.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  49. Odd Inge sier,

    8. mai, 2007 at 00:17

    Hehe…selvfølgelig ikke. VG.no er en “skam”, ta en titt på framsiden. Er ikke mye skikkelig nyhet å hente her. Er noen lyspunkter av og til, men generelt sett dårlig.

    Vi har mindre bekymringer når vi bor i et flott land med mye penger og velstand. Og det påvirker folk.

    Finnes mange dyktige mennesker i verden. Men vi er “alle en saueflokk”.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  50. KingKongHalvor sier,

    9. mai, 2007 at 02:00

    #28,5 Odd Inge:

    “Finnes mange dyktige mennesker i verden. Men vi er “alle en saueflokk”.”

    Fy faen Odd Inge, nå høres du ut akkurat som Briggs! Nesten helt hjernevasket.

    Anbefaler deg å logge av, komme deg ut av gutterommet i sommer og oppleve livet, verden, virkelige mennesker.

    Ta deg en pause, du trenger det nå!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  51. olepetter_9 sier,

    9. mai, 2007 at 02:08

    Dette må jeg lese i morgen. En bekjent av meg, jobbet i en del år for EISCAT, som er det anlegget du skriver om som ligger utenfor Tromsø.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  52. olepetter_9 sier,

    9. mai, 2007 at 02:26

    Her er forresten et tv-innslag om et våpen, som ikke er noe spesielt kraftig, men som bruker elektro-magnetiske bølger som er veldig “directional”.

    Vet ikke om det er så relevant i forhold til dette innlegget, men det er et såkalt ikke-dødelig våpen som bruker den typen stråling…

    http://www.youtube.co...

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  53. olepetter_9 sier,

    9. mai, 2007 at 02:36

    Denne er også litt tøff :-)

    http://www.youtube.co...

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  54. olepetter_9 sier,

    9. mai, 2007 at 03:05

    ang. #32:

    Vet ikke helt om det skjoldet egentlig er et sånn “star wars”-våpen. Noen sa det bare var en slags hagle :-)

    Men dette med HAARP og andre ting, har mye med Nikola Tesla å gjøre. Her er et program som handler om Tesla (delt opp i 4 deler):

    http://www.youtube.co...

    http://www.youtube.co...

    http://www.youtube.co...

    http://www.youtube.co...

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  55. Odd Inge sier,

    9. mai, 2007 at 11:47

    Vi er alle en saueflokk. Se på hvordan menneskene oppfører seg.

    Klesmote!! Hva er populært!?? Alle er på facebook nå fordi alle andre er det!

    Fy faen KingKongHalvor, bruk hjernen din!

    Tror du ikke jeg lever livet! Jeg har det faen meg så herlig! Spiser god mat, såver godt, trener, har en god helse, nyter solen, snakker med venner, ser på film, ser på tv, lager god middag!

    Pell deg ut av bloggen min om DU trenger en pause!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  56. Odd Inge sier,

    9. mai, 2007 at 11:49

    Snakk med han om du har anledning da:) Jeg og skal lese mer om dette, om jeg får tid og om det forsatt interesserer meg. :)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  57. Odd Inge sier,

    9. mai, 2007 at 11:51

    Force field:)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  58. olepetter_9 sier,

    9. mai, 2007 at 18:01

    #30:

    Det er en stund siden jeg så han sist. Han er ikke en sånn kjempenær kompis, men jeg vet godt hvem han er.

    De har nok noen helt normale værobservasjonsgreier eller noe som de driver med, men så var det spørsmålet om det også er bygd med en annen hensikt i tillegg, som har andre potensialer, for å si det sånn…

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  59. KingKongHalvor sier,

    9. mai, 2007 at 21:51

    ODD INGE:

    OK, det var i klartekst!

    Skal holde meg unna bloggen din.

    Lykke til med arbeidet!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  60. Odd Inge sier,

    9. mai, 2007 at 21:57

    Takk

    Lykke til med det du gjør:)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  61. Anders sier,

    10. mai, 2007 at 16:21

    Jøss, så hyggelig tone det var her da!! Skjønner ikke problemet enkelte tydeligvis har med det “vi” driver med. Om “dere” synes vi kaster bort tiden på far-out-interesser, spøkelseshistorier og eventyr er det helt i orden. Spørsmålet blir hvem som prioriterer villest; vi som skriver om det vi gjør fordi det interesserer oss, eller dere som synes alt vi frembringer er tøv – og allikevel bruker tid på å kommentere det dere selv anser for å være sprøyt. Finner jeg en blogg jeg synes er helt “ute”, gir jeg heller faen i å kommentere, enn å kaste bort min – og andres – tid. Meeen, når det er sagt er vi alle forskjellige, hver sin interesse… Ahh, it’s a wonderful world!! :)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  62. Odd Inge sier,

    10. mai, 2007 at 16:33

    Ja, det går over styr her.. Både mind-control, hjernevasking og illuminati :)

    Er ikke mulig til å skrive et eneste innlegg….

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  63. olepetter_9 sier,

    10. mai, 2007 at 16:46

    #36:

    Jeg har sikkert vært litt kverulantisk selv, men har vært mer åpen for å undersøke hva det egentlig er snakk om…

    Da oppdaget jeg jo at mange påstander ikke er tatt ut av løse luften heller. Jeg synes mange som argumenterer i mot, burde ha satt seg mer inn i hva de snakker om først. Det var egentlig det jeg gjorde selv…

    Det er jo faktisk viktig at folk stiller kritiske spørsmål og undersøker en del selv, og ikke bare ser på Fox-news (for å sette det på spissen).

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  64. Anders sier,

    11. mai, 2007 at 10:59

    #37

    En ting er å kverulere litt, si seg uenig osv., men allikevel sjekke saken nærmere. Noe helt annet er å i måned etter måned kverulere, uten å sjekke ut hva dette handler om på en litt objektiv måte. Jeg tør påstå at om man ettergår denne saken uten alle sine psykologiske sperrer og forutinntattheter, så oppdager man ganske raskt at VELDIG mye av den offisielle forklaringen ikke henger på greip overhodet. Også på punkter som ikke kan bortforklares med inkompetanse og tilfeldighet.

    Se f.eks nærmere på NORAD’s mange forklaringer på hvorfor ikke standard prosedyrer ble fulgt den dagen. Hvorfor skal man tro på folk som beviselig har løyet flere ganger, og som til stadighet forandrer historiene sine? Ikke bare det, men på toppen av det hele, gjennom sine nye historier, får seg selv til å virke mindre og mindre ansvarlig for det som skjedde den dagen.

    Du har fremvist at du makter å se at du har tatt feil på noe av det du hittil har satt deg bedre inn i, og det står det respekt av!! Hadde alle vært som deg…. :)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  65. Ceeker sier,

    11. mai, 2007 at 21:16

    OM DERE IKKE FATTER DET, KAN FINNER DERE MYE INFO HER!

    LAST NED OG SE!!!!!!

    http://thepiratebay.o...

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  66. Odd Inge sier,

    11. mai, 2007 at 23:06

    Caps lock:p

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  67. Grundes_lille_Verden sier,

    18. mai, 2007 at 09:07

    #22 – 24 Jeg protesterer. Hitlers oppbygging på 30 tallet har ingenting med tema eller konspirasjoner å gjøre.

    Hitler bygde et partipolitisk program som hverken var hemmelig eller konspiratorisk mot massene. Dog utnyttet han 30-tallets depresjon, og kjørte frem populistiske saker som folket kunne samle seg bak. Han samlet også det tyske folk bak en fane, og utpekte en felles ytre fiende som årsak til problemene.

    Selvsagt har dette med massesuggesjon å gjøre, men det er en natulig del av gruppebygging. Har du interne problemer – søk en ytre felles fiende. (Ref Dagens USA.)

    Hitler kom til makten på lovlig vis, og utnyttet samfunnets sårbarhet i en vanskelig tid. Men å påstå at han LURTE samtlige tyskere..? Nei, det gjorde han ikke. De visste hva de stemte på..fordi det står ganske så åpent i partiprogrammet.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  68. Odd Inge sier,

    18. mai, 2007 at 13:41

    Jepp..

    Men hitler har med en viktig konspirasjon å gjøre: Reichstag fire

    http://en.wikipedia.o...

    Nazistene tente på sin egen “riksdagsbygning”, la skylden på kommunistene. Hitler kom til makten.

    Problem – reaksjon – løsning

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  69. Crywolf sier,

    20. mai, 2007 at 11:56

    Først Ceeker, takk for din jobb med denne bloggen. Hadde flere vært våken som du, hadde vi kanskje kunnet bekjempe “New World Order” før det er for sent.

    Til alle tvilere der ute: Det finnes ingen konspirasjon! Alt som har skjedd gjennom historien og som i dag utbretter seg i all sin gru, er en rekke av tilfeldige hendelser som bare tilsynelatende virker som de er regissert av en “skjult hånd”.

    For å sitere den stadig mer kjente og respekterte forskeren i det okkulte; Jordan Maxwell: “Someones better start doing their homework”

    Det er ikke snakk om konspirasjoner, det hele bunner i hvor omfattende og gjennomgripende agenda som ligger bak for å frarøve vårt land, vår autonomitet som individ…og i siste rekke vår frihet!!

    Men først må de siste etasjer i babels tårn settes på plass, så DU ikke kan se hvem som er entreprenøren bak dette diabolske paradigmet. Du må bare akseptere det,…og da er det for sent

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  70. Anonym sier,

    20. mai, 2007 at 15:18

    Det er jeg som eier denne bloggen:) Men Ceeker kommer innom med kommentarer.

    Mvh Odd Inge

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  71. noidentity sier,

    22. mai, 2007 at 21:16

    hei Odd Inge.

    Virket spennende det du skriver om HAARP i Tromsø.

    Fikk bare litt lyst til å kommentere det om konspirasjonsteorier:

    Jeg personlig er ganske sikker på at USA sjøl står bak 911. Har ikke noe problem med å åpne øynene mine og se hva som foregår. Problemet mitt er at jeg ser hva som skjer med mange som “åpner” øynene, de blir sine, redde, skuffet over at andre ikke “ser”. Nå vet jeg ikke om dette gjelder deg Odd Inge, Ceeker eller andre her.

    Klipper inn en del av en anmeldelse av en av D.Icke sine bøker. En JUde Curran har skrevet det:

    “I’ve always hated conspiracy theories. Just that very word Conspiracy makes me feel horrible. I find people who follow all that conspiracy information are missing the point. They are like a dog chasing its tail getting no where. Because the Puppet Masters are nothing more than a mirror reflection of humanity. They are reflecting back what humanity collectively thinks of itself. So by attacking the Puppet Masters we are attacking ourselves. We created them. This simple spiritual truth seems to be completely lost on the conspiracy research community. They just continue churning out these scare mongering conspiracy’s theories over and over again. Creating more fear which is the very vibration/energy the Puppet Masters want because it is their food which makes them stronger.”

    target=”_blank”>http://www.amazon.co….&sort%5Fby=MostRecentReview

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  72. Odd Inge sier,

    22. mai, 2007 at 21:48

    Hei

    HAARP er spennede! Men vanskelig å finne informasjon.

    Bra du er informert!:)

    Det er mange 9/11 bloggere som ikke liker at Tor, Nalleballe og KingKongHalvor terger og provoserer oss. Å hive mer informasjon til de hjelper ikke.

    Ordene som konspirasjonsteori og KT’ere er misbrukt. De offisielle rapportene er en konspirasjonsteori.

    Det mange forbinder med konspirasjonsteori er aliens, utenomjordiske ufo’er, månelandingen, Elvis lever fortsatt osv. Dermed har det en tendens til at folk sier “konspirasjonsteorier er bare tull”. Og det er ganske synn.

    “Infinite Love Is the Only Truth” – bra tittel:)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  73. Anonym sier,

    22. mai, 2007 at 22:09

    Intressant at du skriver om dette anlegget.

    Men det kan være en tanke og ikke skrive noe mer om det, ingen som kommer til å tro deg.

    Dessuten er du langt ut på viddene om hva anlegget brukes til, jeg har arbeidet der så jeg vet.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  74. noidentity sier,

    22. mai, 2007 at 22:50

    Helt enig Odd Inge, begrepet konspirasjonsteoretiker er misbrukt.

    Jeg synes ikke det er noe galt å tro på konspirasjoner (som av og til er sannheten!). Men hvis det gjør deg sint, oppgitt, sur, redd, da virker det mot sin hensikt, og gjør verden verre…

    Kan anbefale “Infine Love Is the Only Truth” av David Icke. Leste den i julen. Var vel den som “åpnet” øynene mine først.

    Hvis du trenger forslag til ny ting å skrive om, har jeg et:

    “Codex Alimentarius”

    John Hammel, grunnlegger av “International Advocates for Health Freedom”, sa dette om Codex Alimentarius:

    “If Codex Alimentarius has its way, then herbs, vitamins, minerals, homeopathic remedies, amino acids and other natural remedies you have taken for granted most of your life will be gone. The name of the game for Codex Alimentarius is to shift all remedies into the prescription category so they can be controlled exclusively by the medical monopoly and its bosses, the major pharmaceutical firms.”

    sjekk ut:

    http://video.google.c...

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  75. noidentity sier,

    22. mai, 2007 at 22:54

    Ceeker og TheNaturalWarrior hadde visst skrevet om det fra før:P

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  76. Odd Inge sier,

    23. mai, 2007 at 00:27

    De neste bøkene jeg skal lese skal handle om 9/11 og terror:) Men en gang kanskje.

    Har notert ned forslaget:)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  77. Odd Inge sier,

    23. mai, 2007 at 00:31

    Hehe…vet.

    Har du jobbet der? Har du noe å fortelle? Du kan gjerne maile meg

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  78. paatus sier,

    23. mai, 2007 at 07:55

    Konspirasjonsteorier oppstår på bakgrunn av bevis. Etter at myndighetene har redegjort for en spesiell hendelse, oppstår en konspirasjonsteori fordi der finnes bevis som kan motbevise den offisielle forklaringen, eller i hvert fall sette spørsmålstegn ved den. Det er ikke noe sinnsykt i det, med mindre du definérer sinnsykdom som det å tro blindt på hva myndighetene forteller deg. I lys av at myndighetene serverer oss løgner med jevne mellomrom, vil jeg definére det å tro blindt på dem som en form for ytterste galskap.

    Det oppsto ingen konspirasjonsteorier etter at Flight 103 eksploderte over Lockerbie i Skottland, og heller ikke etter UNA-bomberen, så den nylig oppfunnede “psyko”-pludringen som forsøker å bortforklare alle forstyrrede konspirasjonsteorister, bør også forklare hvorfor millioner av konspirasjonsteorister valgte å ikke komme med sine teorier om disse hendelsene. Det finnes ikke noen psykologisk forstyrrelse, der fantes rett og slett ikke noen beviser som indikerte noen konspirasjon.

    Så har vi sevsagt de “sinnsyke konspirasjonsteoriene” som oppsto etter bombingen av Alfred Murrah-bygningen i Oklahoma City. I denne saken viser lydopptak og vitner at der var to eksplosjoner, der den første gikk av inne i bygningen 8-10 sekunder før lastebilen utenfor eksploderte. Bombe-eksperter er enige om at kunstgjødsel-bomben som Timothy McVeigh hadde, ikke var kraftig nok til å ødelegge bygningen, og medlemmer av BATF (Bureau of Alcohol, Tobacco, & Firearms) løy om sin tilstedeværelse både før og når katastrofen skjedde. Ettermiddagsnyhetene nevnte ikke et ord om dette, og alle som prøver å fortelle det vil bli stemplet som “en paranoid konspirasjonsteorist”. Vi ville vært komplette idioter om det ikke oppsto en konspirasjonsteori når man ser på bevisene som finnes.

    Det egentlige spørsmålet er ikke hvorfor folk fantaserer om konspirasjoner, men hvorfor så mange velger å tro på regjeringens versjon av hendelsene, når det er så innlysende at de lyver. En årsak er at de fleste får aldri se eller høre alle bevisene fordi nyhetsbyråene skjuler dem, en annen grunn er at dem som stiller spørsmålstegn ved myndighetenes versjon raskt blir sammenlignet med dem som har sett Elvis, Bigfoot eller UFO’er.

    Desverre tror jeg hovedgrunnen til at folk velger å tro på myndighetenes versjon av hendelser, tross overveldende bevis mot noe annet, er at det er lettere og det er tryggere. Hvis du ignorérer alle bevisene og aksepterer hvilken som helst forklaring TV’en gir deg, enn så usannsynlig den måtte være, så fortsetter det enkle livet ditt sin vante gang så du kan sitte på ræven i sofaen og se enda mer TV. På en annen side, hvis du drar hodet ut av den samme ræven og innser at du har blitt holdt for narr, vil du som en borger i et demokratisk samfunn plutselig føle en byrde for å ta ansvar og gjøre noe med det. Enhver borger er forpliktet til å engasjere seg i myndighetene og holde seg informert om dens aktiviteter, ellers er ikke en regjering “av folket, med folket, og for folket” mulig. Du ble advart at “evig årvåkenhet er prisen for frihet”, men du velger å ignorére din egen regjering og tror på hva som helst du blir fortalt. Nettopp derfor har vi mistet vår frihet. Selv om våre folkevalgte er offisielle tjenestemenn, har de en enorm makt over folks liv, og det er grunnen til at vi må følge dem med argusøyne og granske dem.

    Kun en liten del av mitt sinne er reservert myndighetene, for de har bare gjort det man kan forvente av dem. De tar penger, makt og kontroll der det er lettest å gjøre det. Mesteparten av mitt sinne er rettet mot mine felles landsmenn, fordi de har tillatt dette å skje ved å tro på hva de enn blir fortalt, og ikke har gjort det som forventes av dem. Patriotisme er ikke å vifte med flagget i blind lojalitet til myndighetene. Som statsborger har du en borgerplikt til å sette spørsmålstegn ved myndighetene og holde dem ansvarlig for sine gjerninger, og ikke bruke flagget som bind for øynene.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  79. Odd Inge sier,

    23. mai, 2007 at 13:45

    Veldig bra det du har skrevet:)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  80. Armin sier,

    19. juli, 2007 at 19:16

    HAARP og CHEMTRAILS er nyeste våpen i Geoingeneering, ideen er ikke akkurrat ny men idag er det i full effekt med spraying av aluminium og barium i atmosfæren fra kondensstripene til noen komersielle fly. HAARP ioniserer disse ved hjelp av høye og lavefrekvenser.

    Katrina var en man-made hurricane.

    Kina bruker det til å flomme over elvene og sikre seg mot en alvorlig trussel, TØRKE.

    NWO bruker dette i sin kamp mot overbefolkning. I rette hender KAN dette være et av de største og viktigste oppfinnelse.

    Men det skremmer meg at Amerika har dette i sine hender.

    dette er ingen konspirasjons teori, det er for mange fakta på bordet for at det skal være det.

    og til TOR9, alle sover for så å våkne. du kommer til fornuft endag,Skru av CNN og FOX channel så vil du ikke lenger tro at alle arabere er terrorister :)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  81. Odd Inge sier,

    19. juli, 2007 at 20:08

    Heisann Armin og velkommen til min blogg.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  82. amaraka sier,

    10. september, 2007 at 01:53

    Når det gjelder å få informasjon om slike anlegg av folk som jobber der tviler jeg på at de kan svare fullt på hvordan hele anlegget virker, det er som regel need to know basis som i millitæret ellers. Noen skaper mutterene, noen lager programvare, noen lager elektriske komponenter, vips så har man et våpen uten at de ansatte vet hva de egentlig lager.

    Ellers er det bare å slutte å kaste bort energi på disse tullingene som bedriver ad hominem angrep her inne i stor grad.

    Keep it up, love will set you free!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  83. Odd Inge sier,

    10. september, 2007 at 17:38

    Jeg skriver en kommentar når jeg mener at de behøver et svart fra meg. Kan ikke slette kommentarer, og så er det alltid bra å se hva de svarer.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  84. x_orcizt sier,

    15. mars, 2008 at 18:58

    Er det noen andre der ute som vil ha vekk den jævla antenna(HAARP)..? Let’s get organized..-Crush the new world technology!Vi må samle (organisere)oss og hyle høyt. Kontakt meg på x_orcizt@yahoo.com

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  85. Neb sier,

    19. oktober, 2008 at 11:48

    The Ecologist skriver utfyllende om dette i sin artikkel i maiutgaven. http://www.theecologi...

    denne er delvis oversatt av Norges Miljøforbund som er den eneste miljøroganisasjonen som, etter det jeg har sett, anerkjenner problemet.

    Neb

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  86. BlåFugl sier,

    26. juni, 2009 at 16:13

    Takk for en meget informativ artikkel! Jeg må først og fremst si at alle disse “heavy” konspirasjonsteoriene om at dette store anlegget vi har i Tromsø, er et “våpen” som brukes til å hjernevaske folk, eller kontrollere folk via manipulasjon av tankebølgene deres, er ikke helt uten støtte i både det vitenskapelige samfunnet og i de første patent-beskrivelsene av HARP.
    Jeg tror ikke dette er nødvendig.. Hva er vitsen med å satse milliarder av middler for å lage en teknologi som allerede er her? De fleste mennesker er jo blitt så stokk domme av fjernsyn, media og andre tanke-hemmende teknologier at det er jo ingen som tenker selv og konkluderer lenger!

    Noreg er ikkje som du trur…

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  87. Jesper sier,

    9. desember, 2009 at 15:40

    Fejl i teksten:

    VLF = Very Low Frequency
    ELF = Extreme Low Frequency

    Frekvens og bølgelængde er omvendt proportionale, da multiplum af de to giver lysets hastighed.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  88. Anonym sier,

    22. desember, 2009 at 03:08

    Jeg har lest endel om Haarp sett mye informasjon om dette. Prøvd å ha et objektivt syn på dette. Det kan jo godt hende at dere som skriver at dere har jobbet der muligens har taushetsplikt om visse aspekter og en policy utad. Noe omtrent alle statlig finansierte organ har såkalte kjøreregler. Så hvem skal vi tro på?
    Det norske anlegget vet vi minst om. Fordi det er så lite informasjon og SÅ lite åpenhet.
    Det burde vel kanskje tilsi at dere graver deres egen grav..

    Skaper disse konspirasjonene og bidrar til at folk skaper teoriene istedet for å komme med den fulle sannheten. Climategate har jo bare vist oss at vi må være mer kritiske til forskere.
    Ikke minst de økonomiske interessene. Et godt eksempel er for eksempel isforskningen hvor en forsker ved nansensenteret insunierte at den foreliggende rapporten som ble tatt med til klimatoppmøtet til Forente nasjoner var et politisk bestillingsverk med godt dokumenterte mangler – FN er også en veldig stor aktør i dette virvarret av teorier. Men det finnes faktisk veldig godt dokumentert bevis for at FN har svin på skogen. Man kan gå helt tilbake til koloni tiden og frem til i dag og dokumentere vanvittige uttalelser og tiltak som i enden vil ta fra menneskeheten friheten. Og det er ikke en konspiriasjons teori det skjer hver dag rykker de nærmere målet sitt om en verdens regjering. Og FN traktaten eller de som skrev stiftelse dokumentet er bevist at var Kommunister sendt fra Stalin. Så vi lever i et verdens diktatur om ikke noen stopper dem snart.

    For det andre har jeg bevis på at det er skjulte krefter eller som enkelte kritikere nedgraderer det til å være sammen med myndighetene til å være en konspirasjon. Dette er dokumenter hentet ut etter spaning. Overlevert til myndighetene.

    Illumnati er ikke en teori det er et faktum de er i Norge også.
    De er det vi på folkemunne kaller Frimurere. De tilber Djevelen.
    Ritualene de driver med er leking med ånder og demoner.
    Og alt startet i tyskland på 1600 tallet engang da denne gruppen kom til england og så spredte seg til USA.
    For det tredje vet jeg at en del i norge jobber for et skjult nettverk jeg har vært med å avsløre. Uten å avsløre for mye men de er ganske brutale. Det har jeg opplevd.
    Bare hold dere i live og følg Gud det er mitt råd til dere.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  89. Anonym sier,

    21. januar, 2010 at 02:58

    HAARP er en artig liten sak :)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  90. HAARP: The High frequency Active Auroral Research Program « Tagemann’s Blog sier,

    12. mars, 2010 at 03:30

    [...] Anlegget ingen vil skrive om: http://14296.vgb.no/2007/05/haarp-anlegget-ved-tromso/ [...]

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  91. Paal sier,

    15. juni, 2010 at 01:25

    Ja, Haarp er ekte. Forskningen begynte så langt tilbake som i 1912, da av den kjente forskeren Nikolas Tesla. Han fant ut veldig mye man kan bruke elektromagnetsike bølger til. Teoretisk sett er det mulig å dele hele jordkloden i 2 om man skulle ønske det. Forskerne bak Haarp mener selv at Haarp er trygt, og de har sagt ja til at den kan brukes som våpen eller forsvarssystem, men at det er ikke det de ønsker å bruke den til. De sier at det eneste de ønsker med Haarp er for å se hvor langt det går, hvor mye de kan lære av den.
    Siden jorden er delt inn i mange lag med elektromagnetiske bølger og hver har sin egen frekvens, kan man sende microbølger opp i ionosfæren som reflekteres ned til jorden og som interferer med akkurat det elektromagnetiske laget i jorden man skulle ønske.

    Haarp benyttet på 90′tallet Gigawatts signaler, som er 100 ganger sterkere enn lyn, usikkert hvor langt de har kommet med teknologien i dag, siden den brått ble mer hemmeliggjort enn det den startet med.

    Sender man et signal sterkt nok på riktig frekvens vil man lage et jordskjelv, dette har blitt testet ut og teorien er bevist.

    Haarp kan benyttes til f.eks. Healing, gledesspredning, sorgspredning osv. Dette er faktisk ikke noen mystisk teknologi siden alt spiller på hvilke frekvenser de sender signalene sine i. Alle levende organismer har et eget elektromagnetsik felt rundt seg, og alle organer i kroppen bruker elektromagnetiske strålinger til å sende signaler via nervene. Disse kan man beame med haarp om man skulle ønske det. Da kan de sende ut signaler som interferer med de frekvensene som gjør en person glad eller trist, forelsket osv.

    Og til slutt ja de kan endre været, for når de sender signalene opp i ionosfæren så løfter de hele ionosfærene og dette skaper et hull under som må fylles av alle gassene i atmosfæren, stratsfæren og mesofæren. i atmosfæren vil man da få et væromslag siden trykket forandres.

    Veldig enkel teknologi.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  92. bakiinuut sier,

    5. juli, 2010 at 16:03

    til tor 6
    hva er en disinfo agent?
    hahaha
    dere trenger orgonite folkens:)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  93. snublefot sier,

    28. august, 2010 at 22:50

    Jeg er Tromsøværing og har EISCAT anlegget som “nabo”.
    Det er unormalt mange som får kreft i Tromsø i forhold til befolkningen forøvrig. Dette har det blitt skrevet om i lokalavisene i Tromsø i mange år. En lege jeg kjenner som jobbet ved regionsykehuset i Tromsø var rystet over statistikken. Om det er microbølgestrålingen fra EISCAT eller forurensning etter atomprøvesprengningene på Novaja Semlja på 50 og 60 tallet, kan man bare spekulere i. Men at det er en eller annen underliggende årsak til unormalt mange krefttilfeller kan det ikke være tvil om!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  94. Odd Inge sier,

    30. august, 2010 at 19:05

    Ja, det er mye vi ikke vet om EISCAT / HAARP anlegget!

    Takk for en fin kommentar :-)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

Comments are closed.

Tips oss hvis denne bloggen er upassende

Denne bloggen blir ikke forhåndsredigert av VG Nett. Bloggens eier står ansvarlig for alt innhold.
Ingenting varer evig og nå er vi dessverre ved veis ende. VGB er lagt ned og vil ikke komme tilbake.
VG Blogg var en tjeneste levert av VG Multimedia AS. Henvendelser rettes til: Magne Antonsen
Ansvarlig redaktør/Administrerende direktør: Torry Pedersen
Redaktør digitalt Espen Egil Hansen. Redaktør avis: Helje Solberg. Politisk redaktør Hanne Skartveit
Digital direktør: Jo Christian Oterhals. Sentralbord VG: 22 00 00 00